Plan dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
600 – 730 –
|
Schodzenie się dzieci – witanie się przez podanie ręki, rozmowy indywidualne, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, przygotowanie materiałów i przyborów do pracy. |
730 – 800- |
Praca indywidualna z materiałem M. Montessori lub w małych zespołach jako jedne z form realizacji treści programowych, obserwacje. |
800 – 845 – |
Prace porządkowe w Sali, zabawy ruchowe lub przy muzyce, zabawy integracyjne, zajęcia plastyczne. |
845 – 900 – |
Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne samoobsługowe. |
900 – 930 – |
Śniadanie – kształcenie nawyków estetycznego kulturalnego i samodzielnego zjadania posiłków – przygotowanie do zajęć. |
930 – 1000 – |
Zajęcia dydaktyczne według programu, różne formy i metody aktywności umysłowej, manualnej, ruchowej, muzycznej, plastycznej. |
1000 – 1030 – |
Zabawy dowolne – czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe – przygotowanie do wyjścia do ogrodu.
|
1030 – 1145 - |
W zależności od pogody: wyjście do ogrodu, swobodne i zorganizowane zabawy ruchowe z wykorzystaniem sprzętu zabawek ogrodowych, spacery, obserwacje przyrodnicze, lub – zabawy dowolne zgodne z zainteresowaniami, zabawy graficzne, dramowe, ogólnorozwojowe – rozwijanie percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo ruchowej. |
1145 – 1200 – |
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne, samoobsługowe. |
1200 – 1230 – |
Obiad – drugie danie, kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego, samodzielnego rozkładania i zjadania posiłków. |
1230 – 1345 – |
Zajęcia wyciszające – słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej i muzyki poważnej, oglądanie bajek, zajęcia plastyczne, zabawy konstrukcyjne.
|
1345 – 1400 – |
Czynności porządkowe, samoobsługowe – przygotowanie do zupy |
1400 – 1430 – |
Obiad zupa – kształtowanie nawyków estetycznego kulturalnego i samodzielnego zjadania posiłków. |
1430 – 1500 – |
Aktywność własna dziecka – zabawy dowolne z zainteresowaniami, praca indywidualna z dzieckiem stosownie do zainteresowań i potrzeb, praca z materiałem M. Montessori.
|
1500 – 1700 – |
Zabawy dowolne i kierowane w ogrodzie przedszkolnym, zabawy utrwalające poznane wiersze, piosenki, pojęcia, Rozchodzenie się dzieci, pożegnanie przez podanie ręki, Rozmowy indywidualne z rodzicami odpowiednio do potrzeb. |