Fundusze Europejskie

Plan dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

600 – 730

 

Schodzenie się dzieci – witanie się przez podanie ręki, rozmowy     indywidualne, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, przygotowanie materiałów i przyborów do pracy.

730 – 800-

Praca indywidualna z materiałem M. Montessori lub w małych zespołach jako jedne z form realizacji treści programowych, obserwacje.

800 – 845

Prace porządkowe w Sali, zabawy ruchowe lub przy muzyce, zabawy integracyjne, zajęcia plastyczne.

845 – 900

Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne samoobsługowe.

900 – 930

Śniadanie – kształcenie nawyków estetycznego kulturalnego i samodzielnego zjadania posiłków – przygotowanie do zajęć.

930 – 1000

Zajęcia dydaktyczne według programu, różne formy i metody aktywności umysłowej, manualnej, ruchowej, muzycznej, plastycznej.

1000 – 1030

Zabawy dowolne – czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe – przygotowanie do wyjścia do ogrodu.

 

1030 – 1145 -

W zależności od pogody:

wyjście do ogrodu, swobodne i zorganizowane zabawy ruchowe z wykorzystaniem sprzętu zabawek ogrodowych, spacery, obserwacje przyrodnicze,

lub – zabawy dowolne zgodne z zainteresowaniami, zabawy graficzne, dramowe, ogólnorozwojowe – rozwijanie percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo ruchowej.

1145 – 1200

Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne, samoobsługowe.

1200 – 1230

Obiad – drugie danie, kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego, samodzielnego rozkładania i zjadania posiłków.

1230 – 1345

Zajęcia wyciszające – słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej i muzyki poważnej, oglądanie bajek, zajęcia plastyczne, zabawy konstrukcyjne.

 

1345 – 1400

Czynności porządkowe, samoobsługowe – przygotowanie do zupy

1400 – 1430

Obiad zupa – kształtowanie nawyków estetycznego kulturalnego i samodzielnego zjadania posiłków.

1430 – 1500

Aktywność własna dziecka – zabawy dowolne z zainteresowaniami, praca indywidualna z dzieckiem stosownie do zainteresowań i potrzeb, praca z materiałem M. Montessori.

 

1500 – 1700

Zabawy dowolne i kierowane w ogrodzie przedszkolnym, zabawy utrwalające poznane wiersze, piosenki, pojęcia,

Rozchodzenie się dzieci, pożegnanie przez podanie ręki,

Rozmowy indywidualne z rodzicami odpowiednio do potrzeb.

 

do góry